Accueil Vasumathi Badrinathan

Vasumathi Badrinathan

anonyme.jpg


Directrice, département d'études françaises
Ramnarain Ruia College (Université de Mumbai)
Matunga, Mumbai, Inde et Enseignante-formatrice, Alliance Française de Bombay
M: +91-9821074222
Cette adresse email est protégée contre les robots des spammeurs, vous devez activer Javascript pour la voir. & Cette adresse email est protégée contre les robots des spammeurs, vous devez activer Javascript pour la voir.

 

 

 

Publications




Auteur : Badrinathan Vasumathi

Trié par Type Date   -   Afficher les années et suivantes   Exporter

    Articles dans des revues avec comité de lecture listées par l'AERES (ACL)

    Badrinathan Vasumathi, (2013), Towards an intercultural approach in foreign language teaching, Journal of Multidisciplinary Research, n°1, p. 152-163.


    Badrinathan Vasumathi, (2011), Relevance of teacher autonomy in pedagogic independence. Study of Indian teachers of French, Indians Streams Research Journal, p. 252-257.


    Badrinathan Vasumathi, (2008), Les actualités télévisées en classe de FLE en Inde, Education-formation, n°289,p. 19-30 .


    Direction d'un numéro de revue (DR)

    Dervin Fred, Badrinathan Vasumathi, (2012), L'autonomie dans les pratiques éducatives, Synergies France, no°9.


    Chapitres d'ouvrages scientifiques (COS)

    Badrinathan Vasumathi, (2012), A Blended-learning Pedagogical Model for French learning through an online interactive multimedia environment: Learner autonomy and efficacy, In G.Tomar et al (eds.), Innovating ICT for Social Revolutions. Spain, Mumbai : IEEE, p. 46-54.


    Badrinathan Vasumathi, Gole A., (2011), A Blended-learning Pedagogical Model for French learning through an online interactive multimedia environment: Learner autonomy and efficacy, in G.Tomar et al (eds.), Innovating ICT for Social Revolutions. Spain, Mumbai : IEEE.


    Direction d'ouvrages (DO)

    Dervin Fred, Badrinathan Vasumathi, (2011), L'enseignant non-natif : identités et légitimité dans l'enseignement-apprentissage des langues étrangères, Liège,Editions EME


    Communications Internationales avec actes (ACT)

    Badrinathan Vasumathi, (2011), Understanding learner autonomy in India: study of an online chat initiative with students of French., In 17th National Conference on Higher Education : Developing Dynamics. Union Christian College and ICF, Shillong, India, 2011